Samopodoba (2. del)

Kako naj se imam rada, če pa je na meni toliko svari, ki mi niso všeč?

Rada se imam – lažje rečeno kot storjeno. Toliko je pomanjkljivosti na meni, ki mi niso všeč, ki bi jih rada spremenila, ampak žal ne morem. Kako naj jih imam rada, če pa sem zaradi njih nesrečna?

Najtežje je vzljubiti nekaj, česar ne maramo, logično. Odgovor na to je sprejemanje. Samega sebe moraš sprejeti takšnega kot si in predvsem je pomembno to, da v vsaki napaki vidiš prednost. To ne bi smel biti takšen problem, glede na to, da tudi mi svoje prijatelje, kljub njihovim napakam, sprejmemo takšne kot so. Vendar je, saj smo do sebe vedno veliko bolj kritični in tudi vidimo stvari v drugačni luči, kakor v resnici je. Sprejemanje sebe je meni nekaj najtežjega in tega še vedno ne znam najbolje, ampak se trudim, da tudi to osvojim. Porajajo se mi takšna in podobna vprašanja, kot je to: ”Le kako naj imam rada svoj nos, če je velik in mi enostavno ni všeč?” Sprijaznila sem se, da tak pač je in ga sprejela v vsej svoji veličini. Namesto tega, da bi se obremenjevala s tem kako velik je, sem na sebi rajši poiskala tiste lastnosti, ki so mi všeč in na katere sem ponosna. Na koncu koncev res ni vredno, da bi vsak dan svoj čas namenila skrbi kako velik je moj nos in bila zamorjena zaradi malenkosti, katero tisti, ki me imajo resnično radi, sploh ne vidijo.

Samopodoba in samozavest sta tesno povezani, zato sem se odločila, da ju bom začela graditi. Razmislila sem o vseh stvareh, ki mi karakterno, vizualno in v mojem življenju niso všeč ter jih zapisala. Naredila sem si nekakšen miselni vzorec, kjer sem si napisala kaj želim spremeniti in nato še kako bom to dosegla.

 

Naslednja stvar, ki sem jo naredila, so bile ”stopničke samozavesti”. Sliši se res smešno, vendar sem si res narisala stopničke in na vsako napisala nekaj, kar gradi mojo samozavest in ob čemer se počutim dobro, rastem. Stvari, ki sem jih napisala so: nega svojega telesa, telovadba, joga, branje, znanje in učenje, hvaležnost, odpuščanje in pozitivne misli. Lahko bi dodala še veliko stvari, vendar se mi te zdijo ene izmed temeljnih. Odločila sem se, da bom vse od napisanega uresničila vsak dan in začela opazovati ali se bo tudi moje počutje izboljšalo.

Pomembno je tudi, da se večkrat pohvalimo, da se vzpodbujamo, opomnimo, da nekaj zmoremo in da bomo preživeli tudi to obdobje, pa naj bo še tako hudo. Ko mi je težko pomislim, da zmoremo premagati tudi to preizkušnjo, ki mi jo je prineslo življenje in zberem vse moči ter pogumno zakorakam naprej. Moramo pa biti tudi hvaležni za vse, za še tako majhne malenkosti, kajti tudi hvaležnost nam prinese prijetne občutke.

Zapisala sem tudi nekaj trditev, ki jih čim večkrat preberem, še posebej pa takrat, ko se počutim slabo in sem brez kančka samozavesti:

  • Zelo se cenim.
  • Lahko svoje mnenje.
  • Brezpogojno se ljubim.
  • Vredna sem uspeha.
  • Zaslužim si biti srečna.
  • Ljubim vsak del svojega telesa.
  • Cenim se in se resnično sprejemam.
  • Zaupam si.
  • Znam postavljati meje.
  • Sem odgovorna.
  • Lepa sem.
  • Uživam svoje življenje.
  • Moje telo je lepo in zdravo.
  • Dobro se je spreminjati.
  • Zaslužim si obilje.
  • Vredna sem ljubezni.
  • Rada imam svoje bližnje in oni imajo radi mene.
  • Pripada mi čas zase in imam ga dovolj.
  • Življenje je radost.
  • Uživam v svojem delu.
  • Zaslužim si, da imam toliko denarja, kot ga potrebujem.

Svojo ljubezen sem radodarno razdajala drugim, medtem ko sem nase čisto pozabila. Sedaj, ko se zavedam, kako pomembno je, da se imam rada, sem na prvem mestu jaz, namenim si največ ljubezni in pozornosti. S tem sem še bolj polna pozitivne energije in ljubezni, ki jo lahko dam tudi drugim. 🙂